Nagyon érdekes tapasztalataim vannak, pár hónap alatt több is.
Az utóbbi időben cégemet képviselve az online marketing szektor több szereplőjével találkoztam. Online tanácsadókkal, ügynökségekkel, akiknek elmagyaráztam, hogy tanácsadásra van szükségünk. Kértem, mutassák be a cégüket, szolgáltatásukat.
Több kedves úriemberrel találkoztam, akik ecsetelték kínálatukat.
Referenciát, megbízó nevet, esettanulmányt nem hoztak szóba, a találkozókra bemutatkozó anyag, füzet, toll és egyéb, jegyzetelésre alkalmas eszköz nélkül érkeztek.
Kifejezett kérésre sem küldtek magukról anyagokat. Blogjaik, hírleveleik hemzsegnek az elütésektől, hibáktól.
A legutóbbi találkozás egy igen stílusos és elegáns belvárosi irodában történt, a potenciális partnercég valóban professzionálisnak tűnt.
Az együttműködést a kötetlen beszélgetés során azonnal beárazták: 3,5-4 millió forintot kértek. Információnak nem rossz. De nem adtak egy tételes listát, hogy pontosan mit nyújtanak ennyi pénzért cserébe. Csak halkan jegyzem meg, Facebook profiljuk nem mentes a helyesírási hibáktól. Többek között elit oktatási program szervezésével és értékesítésével foglalkoznak.
Vajon hogyan gondolhatnám, hogy a marketing megbízásaimat hatékonyan teljesítik ezek a cégek, ha a saját marketingjük legalábbis elnagyoltnak nevezhető?